![]() XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Benchmarkingul este arta de a descoperi de ce si cum
reusesc unele firme sa se achite de sarcini mult mai bine decat concurentii. O
firma care apeleaza la benchmarking intentioneaza sa imite, ori sa
imbunatateasca produsele realizate de alte firme, bazandu-se pe cele mai bune
practici folosite de acestea. Intr-un proiect de benchmarking specialistii de
la Ford au descoperit ca aveau angajati 500 de oameni pentru operatiunile de
plati, pe cat vreme compania Mazda din Japonia efectua aceleasi operatiuni cu
numai 10 oameni. Studiul a permis companiei Ford sa reduca numarul personalului
la 200 de persoane.
Benchmarkingul este un proces in 7 etape:
O data ce firma se angajeaza in acest proces ea trebuie sa incerce sa
evalueze fiecare activitate. Cum pot managerii sa identifice firmele cu cele
mai bune practici? Intr-o prima etapa, ei pot chestiona clientii, furnizorii si
distribuitorii, cerandu-le acestora sa aprecieze cine anume cred ei ca se
descurca cel mai bine. Ulterior pot apela la firme de consultanta.
Dupa identificarea firmelor care aplica cele mai bune practici specialistii
trebuie sa masoare performantele acestor firme legate de costuri, timp si
calitate.
Slabiciuni ale benchmarkingului:
- se impiedica propria creativitate
-
se
egaleaza performantele la un moment t0 ale concurentilor. Probleme
este ca ei nu raman pe loc
-
pot
fi pierdute din vedere nevoile de schimbare ale clientilor