BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

ALEGEREA  SI  ADMINISTRAREA  CANALELOR  DE  DISTRIBUTIE

 

Deciziile privind alegerea unui canal de distributie reprezinta una din cele mai importante categorii de decizii din cadrul procesului de conducere. Ele influenteaza in mod direct troate celelalte decizii de marketing. Pretul practicate de o firma, depinde ca marime de faptul ca  aceasta apeleaza fie la marii comercianti, fie la micile magazine care comercializeaza articole de calitate superioara. Deciziile legate de activitatea de publicitate si de cea a fortei de vanzare se bazeaza pe pregatirea si motivarea intermediarilor.

 

Functiile si fluxurile specifice unui canal de distributie

  1. Fluxul informatiilor: culegerea si furnizarea de informatii de marketing, in legatura cu clientii actuali si potentiali, concurenta si alti agenti de piata
  2. Fluxul de promovare: crearea si transmiterea de mesaje convingatoare, in ceea ce priveste oferta, cu scopul de a atrage consumatorii
  3. Fluxul negocierilor: incercarea de a ajunge la un acord final asupra pretului si a altor conditii, in asa fel incat sa poata fi realizat tranferul dreptului de proprietate sau de posesie.
  4. Fluxul comenzilor: transmiterea in sens invers, de la membrii canalului  la producator a mesajelor in legatura cu intentile de cumparare
  5. Fluxul finantarii: strangerea si alocarea de fonduri necesare finantarii inventarierilor la diferite niveluri ale canalului de distributie.
  6. Fluxul riscurilor: asumarea riscurilor legate de activitatea in cadrul canalului
  7. Fluxul fizic al produselor: deplasarea si stocarea succesiva a bunurilor materiale, de la stadiul de materie prima si pana la cinsumul final
  8. Fluxul platilor: plata facuta vanzatorilor de catre cumparatori, prin intermediul bancilor
  9. Fluxul proprietatii: transmiterea reala a dreptului de proprietate asupra produselor de la o organizatie sau persoana la alta.