ALEGEREA SI
ADMINISTRAREA CANALELOR DE
DISTRIBUTIE
Deciziile privind alegerea unui canal de distributie reprezinta una din
cele mai importante categorii de decizii din cadrul procesului de conducere.
Ele influenteaza in mod direct troate celelalte decizii de marketing. Pretul
practicate de o firma, depinde ca marime de faptul ca aceasta apeleaza fie la marii comercianti,
fie la micile magazine care comercializeaza articole de calitate superioara.
Deciziile legate de activitatea de publicitate si de cea a fortei de vanzare se
bazeaza pe pregatirea si motivarea intermediarilor.
Functiile si fluxurile specifice unui canal de distributie
- Fluxul informatiilor: culegerea si
furnizarea de informatii de marketing, in legatura cu clientii actuali si
potentiali, concurenta si alti agenti de piata
- Fluxul de promovare: crearea si
transmiterea de mesaje convingatoare, in ceea ce priveste oferta, cu
scopul de a atrage consumatorii
- Fluxul negocierilor: incercarea
de a ajunge la un acord final asupra pretului si a altor conditii, in asa
fel incat sa poata fi realizat tranferul dreptului de proprietate sau de
posesie.
- Fluxul comenzilor: transmiterea
in sens invers, de la membrii canalului
la producator a mesajelor in legatura cu intentile de cumparare
- Fluxul finantarii: strangerea
si alocarea de fonduri necesare finantarii inventarierilor la diferite
niveluri ale canalului de distributie.
- Fluxul riscurilor: asumarea
riscurilor legate de activitatea in cadrul canalului
- Fluxul fizic al produselor:
deplasarea si stocarea succesiva a bunurilor materiale, de la stadiul de
materie prima si pana la cinsumul final
- Fluxul platilor: plata facuta
vanzatorilor de catre cumparatori, prin intermediul bancilor
- Fluxul proprietatii: transmiterea
reala a dreptului de proprietate asupra produselor de la o organizatie sau
persoana la alta.