![]() XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
EXCELENTA
IN MARKETING
sau cum o firma mică poate deveni mare
Este mult mai
uşor să vinzi solutia unei probleme decât să vinzi un beneficiu concret.
Oamenii nu cumpara şampon. Ei cumpară un pâr
curat. Asta înseamnă să vinzi un beneficiu. Unele firme producatoare
de şampoane şi-au marit cu rapiditate profiturile reasigurand
clienţii că samponul lor curata părul şi rezolva problema
parului rebel – oferind deci un beneficiu si o solutie.
Marketingul trebuie sa scoata in evidenta problemele
cu care se confruntă clienţii potentiali, apoi să ofere produsul
sau serviciul tau ca pe solutia ideala.
Potenţialii clienti nu acordă atentie
companiei tale; lor le pasa de problemele lor. Daca le poti rezolva, clientii
iti vor acorda atentie si vor dori sa cumpere ceea ce vinzi.
ATENTIE
Nu incerca sa rezolvi prea multe probleme; in acest caz credibilitatea
ta va fi subminata, iar punctul asupra caruia ai dorit sa te concentrezi va
deveni vag in ochii clientilor potentiali.
Desi lucrurile de mai sus par simple si de bun simt,
este destul de ciudat, dar multe companii vând caracteristici, vând beneficii,
dar neglijează solutiile pentru ca nu au un „radar” care sa detecteze
problemele cu care se confrunta clientii potentiali.
Propria lista
de clienti este cea mai buna din lume – dar numai daca ea contine cât mai multe
informatii despre fiecare client
Nimic nu se compara cu o lista completata profesionist
de potentiali clienti care sa aduca bani.
Costa de cinci ori mai mult sa vinzi ceva unui strain
decât unui client deja existent.
Detalii referitoare la fumat, băutura, mâncare,
jocuri, conducerea masinii, realizari, echipele sportive preferate şi
altele, lucruri mărunte, dar interesante. Detalii care necesita timp si
multa munca, dar care fac diferenta dintre o firma de succes si una care „se
taraste” pe piata.
Date care se pot obtine dedicand timp contactelor
personale. De asemenea furnizorii, alti cumparatori, ziarele, functionarii de la receptie, secretarele,
asistenti de tot felul pot fi tot atatea surse bune in acest sens.
Intrebările conduc la răspunsuri;
răspunsurile conduc la relaţii cu clienţii; relaţiile cu
clienţii conduc la profituri
Răspunsurile
la întrebările firmei sunt oglinzi ale minţii clienţilor ei.
1.
Cu
cât ai mai multe relaţii cu clienţii, cu atât vei avea profituri mai
mari. Relaţia poate fi definită
ca o ”relaţie armonioasă, de simpatie reciprocă”. Daca ai un
asemenea gen de relaţie cu
clientul, acesta te tratează ca pe un partener şi prieten. Tu il
tratezi pe client in acelasi mod. Sunteti cu adevărat parteneri. Sunteti
cu adevărat prieteni. Doresti sa iti ajuti clientul si stii exect cum sa
faci acest lucru – deoarece ai pus intrebari, ai acordat atentie sporita
raspunsurilor si ai construit relatia.
2.
Informaţiile
oferă forţă marketingului pe care firma il promovează. Informatiile
iti permit sa stii de ce anume are nevoie clientul. Nu este intotdeauna ceea ce
doreste clientul. Concentrarea cu atentie asupra acestor trebuinte si obtinerea
acordului clientului ca are nevoie de aceste lucruri iti vor permite sa îti
„conformezi” produsele, serviciile si marketingul la nevoile reale ale
clientului. Afli aceste trebuinte punând intrebări, analizând
răspunsurile (nu este suficient să le citeşti sau sa le asculţi)
şi obţinând informatii cruciale. Cu cat ai mai multe informatii, cu
atat vei construi o relatie mai buna cu clientul.
3.
Scrisul
de mână poate oferi anumite chei pentru descifrarea personalitatii.
Scrisul de mână este recunoscut de
multă lume ca fiind o cheie pentru cunoasterea caracterului. Studierea
particularitatilor individuale ale scrisului, numita grafologie, este folosita
de marile corporatii pentru a tria personalul, de psihiatri pentru a-si
intelege mai bine pacientii. Este admisa de tribunal ca dovada. Imensa forta a
intrebarilor este relevata de raspunsuri la intrebari cum ar fi:
a.
Care sunt cele mai
bune trei lucruri in legatura cu compania noastra?
b. Care
sunt cele mai rele trei lucruri in legatura cu compania noastră?
c.
Daca ai putea crea o
companie ideala, in domeniul nostru, prin ce ar diferi ea de compania noastra?
d. Care
sunt cele trei companii din Romania pe care le respectati cel mai mult?
Marketingul este intotdeauna mai eficient daca este privit
ca vanzare si nu ca spectacol
Atunci când
creezi o arma de marketing, esti vanzator nu actor. Doresti vânzari si
profituri, nu aplauze si premii. Mai doresti si ca oamenii care citesc
materialele tale sa obtina suficiente informatii pentru a dori produsele si
serviciile tale suficient de mult pentru
a le cumpara. Deci sarcina ta este de a oferi aceste informatii in vreme ce
creezi dorinta de a cumpara ce vinzi.
Cunoscând toate
acestea, poti fi oricât de distractiv vrei, invelind şi inconjurând oferta
cu oricât de multa strălucire si fascinatie vrei – atâta timp cât stralucirea
si fascinatia nu se pun in calea ratelor de raspuns. Pentru a fi sigur,
marketingul trebuie sa capteze atentia si sa trezeasca interesul, ca sa nu mai
vorbim ca trebuie sa motiveze oamenii sa cumpere ceea ce oferi.
Daca li se da
ocazia, cititorii, telespectatorii si potentialii clienti isi vor aminti
strălucirea spectacolului, nu ideea marketinmgului, chiar daca a fost
foarte valoroasa. Dupa ce ai obtinut atentia potentialilor tai clienti, nu
doresti sa o irosesti cu cuvinte atragatoare, grafica innebunitoare si umor
memorabil – memorabil in detrimentul ofertei tale.
ATENTIE ŕ
IDENTITATEA CASTIGATOARE A
OFERTEI ŕ BENEFICIIILE, UNICITATEA
SI DEZIRABILITATEA OFERTEIŕ
ACTIUNE
Atunci când prezinţi noi oferte anunta cu entuziasm ca
ele sunt noi si explica in mod clar ca sunt bune
Ca si in cazul
primei impresii, nu ai decat o sansa de a prezenta un nou produs sau serviciu
si aceasta prezentare va influenta opiniile multor oameni pentru multa vreme.
Deci trebuie sa faci tot ce este posibil ca aceasta prezentare sa faca impresia
potrivita oamenilor potriviti.
Nu este nevoie
ca produsul sau serviciul tau sa fie cel mai bun, cel mai ieftin sau cel mai
modern. Dar trebuie sa fie exact ceea ce doreste cel mai „fierbinte” potential
client al tau. Si trebuie sa comunici acest lucru intr-o maniera clara, de
neconfundat.
Acolo pe piata
tinta, exista oameni care au inceput sa fie vrajiti si captivati de orice este
nou. Ei cumpara produse si servicii pur si simplu pentru ca sunt noi. Acestia
sunt oamenii-care-aproba-noul: orientati spre inovatie. Loialitatea fata de
marca este greu de obtinut.
Alaturi de
aceste persoane gen incearca-orice-este nou exista si multimea
asteapta-si-ai-sa-vezi. Ei sunt oamenii-refractari-la-nou. Ei nu cumpara
anumite lucruri numai pentru ca aceste sunt noi. Nu au incredere in lucruri de
care nu au auzit, chiar daca s-a demonstrat ca acestea sunt bune. De ce? Pentru
ca nu vor sa aiba de-a face cu strainii. Si daca esti nou, esti in mod automat
un strain.
1.
adreseaza-ti marketingul si mesajul
numai celor-care-poate-vor-accepta-noul, nu celor care-aproba sau celor
refractari la nou.
2.
Arata-ti increderea in produsul sau
serviciul tau prin felul in care il prezinti. Spune de ce este mai bun.
3.
Foloseste in materialele de marketing,
cuvinte precum nou, anunta, prezinta, primul de acest gen... Insufla
sentimentul ca este vorba despre o realizare tehnica de viitor.
4.
Asigura-te ca exista o legatura intre
anunturile publicitare, brosurile, prezentarile de vanzare, scrisorile, cartile
postale, logo-urile, declaratiile, tema si orice altceva de pe frontul
marketingului.
5.
Foloseste marturiile de la primii
utilizatori ai produselor tale imediat ce acest lucru este posibil. Citeaza
lucruri concrete. Foloseste cifre exacte.
6.
Cat mai repede posibil, vorbeste despre
faptul ca produsul tau a fost acceptat de comunitate sau de domeniul tau. Arata
cum altii beneficiaza deja de oferta ta.
Textul tau, vanzatorii, marketingul tau
trebuie sa comunice cu emotia. Entuziasmul da roade tot timpul, dar
este foarte potrivit la lansarea produsului, atunci cand este cel mai mult
nevoie de el.
Trebuie sa stii
ce vei face cu marketingul tau dupa ce ia sfarsit luna de miere. Noul este nou
timp de cel mult sase luni si s-ar putea sa dai lovitura in tot acest timp. Dar
este necesar sa faci o schimbare. Va trebui sa prevezi aceasta schimbare inca
de la inceput, faza a doua fiind gata pregatita in text.. ideea este sa eviti
urgentele, fiind gata sa actionezi, dar suficient de reţinut pentru a sti
cand sa o faci.
Seminarii, lansari, evenimente de tot felul sunt tot
atatea oportunitati de a te intalni cu clentii potentiali. Nu este necesar a fi
invitati toti potentialii clienti. E suficienta concentarea asupra acelora
„fierbinti”.
Informatiile adunate trebuie folosite masiv in
conversatia directa, prin posta, faxuri, note, convorbiri telefonice, robot
telefonic, mail – oriunde este posibil.
Poti fi sigur ca potentialul tau client nu a mai avut
niciodata de-a face cu o asemenea atitudine plina de grija şi cu o asemenea
atentie dedicata persoanei sale.
Efortul adunarii informatiilor si utilizarii lor se
traduce in:
-
Vanzari repetate pentru un client deja existent
-
Transformarea unui potential client in cumparator
Cu cat este mai mare si mai detaliata lista
de clienti cu atat vor fi mai mici investitiile in costisitorul marketing de
masa. Cumparatorul –daca este tratat bine – va face achizitii repetate si le va
vorbi oamenilor de firma ta.
Pastreaza legatura cu clientii; fa-i sa se
simta intrati in „clubul tau”.
Arată-ţi
in mod constant respectul faţă de clientii tai incercând sa îi ajuti
cu o urmărire postvânzare consecventa.
Clientul este o persoana foarte speciala. Din
miliardele de oameni care traiesc pe aceasta planeta numai o mica parte au ales
sa faca afaceri cu tine. Ei au ales firma ta cu un anumit scop. Obligatia ta
constanta – deşi ar trebui sa fie o placere – este aceea de a face tot
ceea ce iti sta in puteri pentru a ameliora vietile acestor oameni: cu sfaturi
de valoare, cu preţuri reduse, cu anunturi despre noile produse si
servicii.
Aceasta se poate face intr-un singur mod: find mereu
in legatura cu ei, daramand barierele apatiei
- din partea ta, cât şi a lor.
EXEMPLE:
-
O nota de multumire in 48 de ore dupa efectuarea
cumparaturii, desi 24 de ore reprezinta un interval de timp mult mai
impresionant si mai memorabil.
-
O oferta sau un anumit obiect legat de cumparatura facuta,
propus la aproximativ 30 de zile dupa achizitia initiala. Oferta poate fi un
produs sau un serviciu. Daca nu dispui de ofertele ideale de postvanzare,
incheie o alianta strategica cu cineva care are asa ceva.
-
Un chestionar trimis prin posta la aproximativ trei luni dupa
primul contact cu cumparatorul. Il vei folosi pentru a obtine mai mult decat
informatiile standard (de exemplu analiza scrisului de mana pentru a identifica
personalitatea clientului).
-
O felicitare cu ocazia zilei de nastere (CNP client). Mai
tarziu poti extinde aceasta tactica la trimiterea de felicitari cu prilejul
absolvirii scolii de catre copiii clientilor, felicitari de aniversare sotiei
clientului.... Nu ii coplesi pe clienti, dar continua sa le fii recunoscator
pentru ca exista. Aceasta abordare mai personala nu este dedicata tuturor
clientilor –costurile ar fi prea mai – ci acelora premium.
-
O oferta de marketing prin telefon, facuta când este mai
convenabil pentru client – lucru pe care il poti afla din chestionar.
Conversatia ar trebui sa fie calda si agreabila, dar si scurta. Persoana sunata
la telefon trebuie imediat asigurata ca este un client apreciat.
-
Un buletin informativ, trimis lunar, bilunar sau trimestrial.
Buletinul trebuie sa ofere gratuit informatii de valoare concomitent cu oferte
de vanzare. Buletinele informative reprezinta un teren fertil pentru
aranjamentele de marketing de fuziune.
-
Un concurs pentru clienti, cu garantia ca va castiga un
client si nu un vreun tip oarecare care habar n-are de ofertele firmei.
-
O cerere de referinte. Ar trebui sa fie cinstit, onest si
rezonabil sa le ceri cumparatorilor numele a macar trei persoane sau companii
care ar putea sa obtina avantaje facând afaceri cu tine.
-
O prezentare de noi modele sau stiluri destinata clentilor
preferati. Clientii nu se simt obligati sa cumpere ci privilegiati ca vad
primii aceste lucruri. La acest gen de eveniment, este necesar sa oferi aperitive
şi bauturi racoritoare.
-
O vanzare secreta, cu reduceri de preturi, destinata
cleinţilor şi numai lor. Natural, aceasta nu poate fi
susţinută cu publicitate de anvergură. Dar nu ai nimic
impotrivă dacă clientul aduce cu el un prieten...
-
O oferta limitată in timp destainuită mai intâi
clientilor tăi, iar publicului larg cu exact o saptămână
după. Aceasta va indeplini dubla sarcină de a-i trata pe clienti de o
manieră specială în timp ce îi determini să se
grăbească să cumpere.
-
O brosura video trimisa clientilor pe care ii respecti.
-
Un catalog cu ofertele tale trimis clientilor si
potentialilor clienti
-
O oferta speciala facuta la aniversarea datei exacte la care
clientul a facut acea prima cumparatura importanta intre toate.
Daca nu pastrezi contactul cu clientul tau, altcineva
iti va fura aceasta persoana rara.
Respectul fata de client este simtit de
inima si planificat de minte. Este dovedit prin scrisori, telefoane, daruri,
economii, informatii, orice este in avantajul clientului. Atunci când il
dovedesti, vânzările repetate şi de referinţă sunt
recompensele juste si generoase ale faptului ca firma urmeaza aceasta regula de
aur.
Fă în
aşa fel ca firma ta să opereze pentru comoditatea clienţilor
tăi şi să fie foarte uşor ca lumea să facă afaceri
cu tine
Oamenii duc o viaţa mai accelerată ca
inainte
-
Fă ceea ce trebuie să faci pentru a permite
potenţialilor clienţi să cumpere de la tine 7 zile din 7, 24 din
24.
-
Accepta cât mai multe carti de credit
-
Permite-le clientilor să platească in rate. Imparte
nota de plată in trei, sase sau douăsprezece rate mai mici.
-
Oferă comoditatea unui număr scutit de taxe. Firma
îl poate folosi pentru a răspunde la intrebări, a prelua comenzi, a
oferi servicii.
-
Publică un catalog sau o broşură pe internet
in asa fel incât clientii sa aiba rapid acces la informatiile despre produsele
tale.
-
Da-ti silinta ca facturile sa fie scrise in mod clar si pe
inteles.
-
Verifica daca parcarea este suficient de spatioasa, daca
sistemul de iluminare si de climatizare este bine pus la punct
-
Daca trebuie sa ii lasi sa astepte pe cei care telefoneaza,
lasa-i sa asculte, in timp ce asteapte, o caseta cu oferte speciale si noutati
despre compania ta; nu le irosi timpul.
-
Examineaza toate aspectele afacerii tale si desi ele ar
trebui indreptate catre calitate si profitabilitate, asigura-te ca sunt
orientate si catre viteză.
-
Fa tot ceea ce poti pentru a spune „da” oricărei
probleme puse de un potenţial client
Pe măsură ce tot mai multi oameni pun
preţ pe timpul lor, aceeaşi oameni vor incepe să facă
afaceri cu firme deschis orientate catre comoditatea clientului in toate aspectele activităţii lor.
Intreaba-ti clientii ce anume poti sa faci pentru a
oferi mai multa comoditate. Gândeşte ca un client şi nu ca
proprietarul unei firme.
Regula comoditătii trăieste, este
bine sănătoasă şi devine tot mai importanta pe zi ce trece.
Totul in
marketingul pe care il practici trebuie facut in asa fel incat sa iti mareasca
profiturile
Unele companii fac mari reduceri de preturi la
produsele si seviciile lor; atât de mari incât atrag o multime de vizitatori,
dar nu prea multe profituri. Altele cheltuiesc multi bani facând reclama in
locuri nepotrivite, primul rand datorita lipsei de raspunsuri la urmarirea
post-vanzare (pentru a afla unde au auzit pentru prima data noii clienti despre
firma lor)
1.
Defineşte în mod
clar cel mai important beneficiu pe care compania ta il oferă
potenţialilor clienti, împreună cu unicitatea acestui.
Prezintă-le în mod consecvent
2.
Inlătură
riscul pentru clientul tau
3.
Spune-le oamenilor de
ce ar trebui să facă afaceri cu firma ta. De ce firma ta şi nu
alta!
4.
Trebuie să devii
un prieten care sa testeze. Testeaza ofertele pe care le faci, scrisorile,
cărţile postale, reclamele, titlurile, tipurile de literă
şi textul
5.
Testeaza preturile
inclusiv preturile mari
6.
Asigura-te ca toata
lumea din intreprinderea ta este orientata catre profit si vede relatia între
profiturile mari si un viitor strălucit. Oferă participarea la profit
7.
Foloseste marketingul gen ”raspuns
direct”.
Nu este posibil
sa câstigi profituri tot timpul. Nu te aştepta să-ţi umpli casa
de bani până la refuz încă de la început, când nu cunoşti cu
certitudine toate costurile legate de afacerea ta. Nu te astepta la profituri
în faza de testare. Vei obţine informaţii care vor avea drept
rezultat numeroase profituri de-a lungul drumului.
Nu căuta
profituri in timpul perioadelor de investire în viitor, atunci când s-ar putea
să dispui de un capital important destinat cheltuielilor pentru câteva
luni. Nu te îngrijora. Dacă ai luat în considerare în mod serios
investiţia făcută, profiturile pe termen lung sunt la fel de
„dulci” ca şi cele pe termen scurt – si frecvent mai mari.
Nu trebuie
să crezi că vei obţine profituri în fiecare zi şi în fiecare lună. Nu este
aşa. In schimb, ar trebui să profiti mai mult în fiecare an
faţă de anul precedent.
Este mai usor sa dobândesti o parte
serioasa a pietei dacă obţii mai intâi o parte serioasă a
minţii
Daca o parte a
pietei reprezintă ţelul principal al unei firme, atunci acest
obiectiv va fi greu de atins. Firmele experimentate stiu ca vor câstiga o parte
a pietei daca mai intâi vor incerca sa cucereasca o parte a mintii. Aceasta
inseamna ca potentialii clienti nu numai sa se gandeasca la compania ta, ci sa se gandeasca mai intai la aceasta cand sunt
pe cale sa cumpere ceea ce vinzi.
Indiferent de
costul sau calitatea ofertei tale, este nerealist sa te gandesti ca un anunt
publicitar „dinamita”, poate îmbunătăţi profiturile. Tot ceea ce
poate sa facă este sa îţi dea o mână de ajutor - probabil nu una foarte fermă – pentru
a pătrunde în mintea potenţialilor clienţi. Nu este un lucru
rău; este bine! Un mic anunt publicitar, urmat de altele, va consolida
mâna de ajutor, va mări puterea minţii.
Dacă
poţi să oferi constant repetarea numelui produsului sau serviciului
tău, a identităţii şi valorii deosebite , vei avea
asigurată o serioasă parte a
minţii. Poti oferi repetare prin
intermediul afişelor, al poştei, telefoanelor, reclamei, public
relations s.a.
Construieşte
aceste relaţii cu atenţie, cu mici cadouri, prezentări în
premieră a produselor, serviciilor şi preţurilor. Poţi
dovedi prin acţiunile tale că un client înseamna foarte mult pentru
firma ta.
Pentru a
câştiga aceasta parte a minţii, este important ca întreg marketingul
să fie unitar. Toate trebuie să fie îndreptate către
acelaşi scop. Claritatea absolută este esenţială pentru
câştigarea unei identitaţi unitare.
Indiferent de termenul pe care îl
foloseşti pentru a le descrie, adevărul este că tuturor le plac
micile „atenţii”
Este vorba de
un cadou oferit unui potenţial client
sau client pentru a încuraja răspunsul la o ofertă
făcută prin intermediul marketingului sau pentru a întări o
relaţie. Termenul mai politicos - şi mai des folosit – este obiecte speciale destinate reclamei. Spre
deosebire de gratificaţii pentru care trebuie sa faci o cumparatură,
obiectele speciale destinate reclamei sunt oferite gratuit in marketing.
Ele dau rezultate în cazul tuturor grupurilor
demografice, de la săraci la milionari. Tricourile şi şepcile,
instrumentele de scris, accesoriile de birou, obiectele din sticla si ceramica,
calendare, ceasuri, brichete s.a.
Motivele: se
potrivesc cu aproape orice buget de reclama; completează celelalte medii;
pot fi îndreptate către un anumit public; oamenii fac orice pentru a le
obţine.
Singurul
dezavantaj îl reprezinta spaţiul redus pe care il oferă pentru a
spune ceva primitorului. Nu este loc pentru texte lungi....
Este mai uşor sa determini pe
cineva să facă pasul cel greu al cumpărării, dacă mai
întâi a făcut pasul, mai uşor al solicitării de date în plus
Lumea
afacerilor ar fi ceva de genul floare la ureche dacă clienţii ar
intra pur şi simplu în magazin şi ti-ar înmâna banii.
Clientului îi
este cu adevarat greu. Clientul poate risipi bani, poate face o
greşeală stupidă, poate fi ridiculizat de prieteni, poate chiar
să fie concediat pentru că a făcut o asemenea
cumpărătură stupidă. Faptul că îţi dă
ţie banii –sub forma de cec, carte de credit, comandă cash, barter
etc - reprezintă un pas greu de făcut.
! Puţini
clienti pot oferi banii lor tuturor, aşa că trebuie sa aleagă cu
grijă.
Un pas
uşor ”înmoaie” clientul, cerându-i foarte puţin, uşurându-i
modul de a proceda, făcând să fie simplu să spună „DA”. Un
pas greu îi cere clientului o mulţime de lucruri. Dar este mai uşor
să spuna da dacă au fost pregatiţi.
Il poţi
„înmuia” cu informaţii, cu servicii şi cu o atitudine plină de
solicitudine.
Inainte de a fi
încheiată o vânzare trebuie creat un impuls. Unul dintre cele mai valoroase
moduri de a crea impulsul este de a-i face pe clienţi să spună
da. In aceasta consta forţa reprezentată de paşii uşori.
Doreşti o
broşură video gratuită? Da.
Doreşti o
mostră gratuită? Da
Deşi
potenţialii clienţi nu sunt pregătiţi de fapt să spună
„da” în cazul unui pas greu, ei vor spune „da” paşilor uşori. De
aceea au fost creaţi aceştia din urmă. Ce
sunt de fapt paşii uşori? Sunt
arme care crează impulsul care conduce la pasul cel greu!
Exemple
-
Oferirea unui DVD gratuit
-
Oferirea unei brosuri gratuite
-
Oferirea unei mostre gratuite
-
Oferirea unei demonstratii gratuite
-
Oferirea unei consultatii gratuite
-
Oferirea unei carticele gratuite
-
Oferirea unei aprecieri comparative
gratuite
-
Oferirea unui seminar gratuit
-
Oferirea unui buletin informativ gratuit
...si lista
poate continua