![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Marketingul diferentiat - adaptarea
mesajului promotional catre segmentul feminin
Femeile reprezinta aprox
52% din populatie si procentul
continua sa creasca. O piata de desfacere enorma.
Potrivit INS, din
cei 21.584.365 de locuitori ai Romaniei estimati statistic la 1 iulie 2006,
11.063.176 sunt femei, cu 0,06 procente
mai mult decat in anul anterior. Potrivit sursei citate, cele mai multe femei
locuiesc in mediul urban, respectiv 6.209.066 fata de 4.854.110 cate locuiesc
la tara. Din totalul populatiei feminine, 68,3 la suta sunt active, din punctul
de vedere al structurii pe varste.
Produsele
traditional vandute barbatilor trebuie ambalate in asa fel incat sa determine
declansarea procesului de cumparare in randul consumatoarelor.
Din motive politice sau personale
unii oameni sunt realmente convinsi ca barbatii si femeile sunt la fel.
Altii vad diferente
minore.
Nu este asa
pentru ca din multe puncte de vedere comportamentul de cumparare al femeilor se
deosebeste de cel al barbatilor.
θadaptarea diferentiata a mesajului
promotional.
O campanie de marketing eficienta care vizeaza inlaturarea competitiei se poate realiza printr-o dubla lansare, care-i vizeaza simultan atat pe barbati cat si pe femei cu mesaje diferentiate pentru cele doua categorii.
De ce diferentiate?
Pentru ca femeile
analizeaza altfel decat barbatii.
Daca acestia din
urma se focuseaza pe cateva aspecte importante, care o data indeplinite
lanseaza impulsul de a cumpara, femeile au nevoie
de de mai multa comunicare, de siguranta
si de detalii.
Un model de afaceri cu riscuri mai
reduse, vizeaza mai intai lansarea produsului pentru barbati si apoi largirea
mesajului promotional pentru atragerea femeilor.
Dezavantajul
acestui model este ca profitabilitatea nu are o rata atat de mare.
Inainte ca o consumatoare sa
inceapa sa acorde atentie unei comunicari de marketing ea trebuie sa se
considere parte din piata, adica sa aiba o intentie de cumparare.
Exista trei feluri
de captare a atentiei:
atragerea clientelei cu elementul
de noutate,
educarea consumatoarelor
prin interceptarea viitoarei
cliente in cadrul ciclului de cumparare.
1. Femeile adora noutatile, sunt practic la vanatoare de noutati.
Produsul poate fi:
complet nou,
imbunatatit sau
bogat accesorizat.
NOU!
OFERTA LIMITATA!
LICHIDARE
STOC! s.a. sunt exemple de
mesaje care acrosează .
Mall-urile sunt pline de magazine
adresate femeilor.
Orice produs
care ofera o schimbare cu un oarecare profit este intotdeauna binevenit.
Pentru a promova produsul cu
succes, compania are nevoie de un buget de publicitate ridicat
care nu numai sa trezeasca atentia
si impulsul de cumparare,
dar chiar sa creeze agitatie si disconfort in
cazul in care produsul nu este achizitionat.
Mesajul promotional trebuie adaptat stilului
de viata si limbajului care sensibilizeaza femeile
INS sustine ca:
84.000 de femei sunt cuprinse in grupa de ocupatii legislativ, conducatori din administratia publica, unitati economico-sociale si politice,
466.000
au ocupatii intelectuale si
stiintifice,
569.00 sunt tehnicieni si maistri.
265.000 lucreaza ca functionari administrativi,
622.000 sunt angajate ca lucratori operativi in servicii si comert,
1.227.000 sunt agricultori calificati in agricultura, silvicultura si pescuit si
doar 40.000 au statutul profesional de "patron".
In privinta gradului de instruire, in trimestrul III
2006, din populatia activa feminina,
668.000 sunt absolvente de invatamant
superior,
236.000
de invatamint postliceal si
de maistri,
1.645.000 de liceu,
824.000
de scoli profesionale si ucenici.
2. Educarea consumatoarelor implica scoaterea in evidenta a unei
nevoi.
Mai pe scurt :
ai auzit de produsul meu? Nu ti-ai cumparat inca asa ceva?! Ai mare
nevoie de el! Pentru ca... s.a..
Puterea de sugestie
a unei campanii publicitare in randul publicului feminin se traduce intr-un profit care se cifreaza la o suma cu
multe zerouri in coada.
Campania se poate
realiza la TV sau prin workshop-uri.
Indiferent de
canalul de comunicare rezultatul este acelasi.
Femeile vorbesc
intre ele, isi informeaza si consulta prietenele, asa ca nu castigi doar o noua
clienta ci si persoanele feminine din anturajul ei.
3. Marketingul de interceptare presupune plasarea
produsului in viata de zi a consumatoarei.
Ceva asemanator cu
undita unui pescar. Pestele va musca momeala in cazul in care aceasta este
atragatoare.
Prin natura lor, femeile sunt dispuse sa se abata de la lista de cumparaturi programate pentru a privi ceva ce le-a atras atentia.
Daca produsul nu
implica cheltuieli foarte mari, de multe ori asta este de ajuns pentru a le
determina sa cumpere.
Daca efortul
financiar este mare femeile se vor gandi de doua ori. Poate nu vor cumpara, dar
ceea ce este mai important s-a produs. Au luat nota de produsul respectiv. Si
daca le-a placut ulterior il vor achizitiona.
Pozitionarea de interceptare nu
inseamna numai plasarea produsului in mall-uri, sau in clipurile TV, ci si
atragerea femeilor catre companie.
Organizarea de
evenimente precum testarea gratuita a produselor determina un aflux de
potentiali clienti catre firma.
Si daca evenimentul este organizat cu profesionalism, ulterior testarii produsului compania va inregistra un numar mare de cereri de achizitionare a produsului respectiv.
Dar asta cu cateva
conditii:
Firma trebuie sa fie
pregatita pentru a profita de avantajul creat de promovare, facilitand
posibilitatea cumpararii din impuls.
Compania trebui pastreze ulterior legatura cu consumatoarele atrase de
eveniment. Prin tombole cu premii, femeile pot fi
atrase sa-si lase datele personale pe tichetele de participare. Aceste tichete
completate reprezinta o mina de aur pentru companie. Profitand de informatiile
de acolo, compania poate expedia dupa nu multe zile o scrisoare in care pe
langa multumirile de inceput pentru ca au vizitat expozitia, sa informeze
despre o reducere promotionala a preturilor pe o perioada limitata, clar
indicata. Rezultatul este garantat!
Promotiile concepute special
pentru femei, pentru o perioada de timp limitata contribuie la dezvoltarea
firmei in trei moduri distincte si anume:
atrag atentia asupra marcii sau marcilor firmei,
extind cunoasterea si participarea si
scurteaza timpul de decizie.
Factorii decisivi care determina
ce branduri merita sa fie luate in calcul sunt:
constientizarea puternica si
diferentierea semnificativa.
Acesti factori nu
numai ca mentin fidelitatea clientelei actuale, dar o si extind.
In fapt cea mai buna reclama este
cea bouche-a oreille.
O data ce clienta a
cumparat un brand, ea se poate transforma intr-un promotor al afacerii tale.
Aceasta se
realizeaza in doi pasi.
Primul pas este reprezentat de crearea
unei relatii intre firma si clientela prin fidelizarea ei fata de brand.
Al doilea pas este motivarea
clientilor pentru a deveni portavocea brandului in fata familiei, prietenilor
si cunostintelor.
Mesajul promotional trebuie
adaptat pe emotie, pe acuitatea senzorilor.
Femeile sunt mai
receptive la toate cele cinci canale senzoriale. Spre exemplu organizarea unui
eveniment axat pe promovarea unui produs.
Daca spatiul nu va fi impecabil,
daca nu vor exista flori si
intimitate,
daca culoarea peretilor va fi prea agresiva sau prea impersonala,
daca agentii de vanzari nu vor
respunde cu solicitudine maxima sau vor incerca cu orice pret sa-si vanda
produsul,
femeile vor
reactiona negativ.
Muzica de fundal,
anunturile promotionale trebuie sa fie adecvate mediului in ton cu paleta
coloristica. Nimeni nu va aprecia un surplus de decibeli
Femeile au simtul tactil dezvoltat
si de aceea isi doresc sa puna mana pe produs, sa-l simta, sa vada cum este
la atingere.
Femeile prefera
materialele mai moi si mai fine.
In ce priveste
ambianta, femeile prefera spatiile in care se simte si se miroase curatenia.
Femeile sunt
sensibile la toate aceste lucruri si la multe altele.
Asadar ATENTIE LA
DETALII!
Compania trebuie sa-si stabileasca
mesajul promotional in asa fel incat clientela trebuia sa cumpere produsele
inrudite tot de la aceeasi firma.
Ofertele permanent
ξnnoite si imbunatatite inseamna sa-ti convingi consumatorii sa cumpere
versiunile mai performante care costa mai mult.
Se pot folosi si
stimulente pentru a influenta alegerea brandului de catre femei: servicii si
premii.
a.Cum femeile sunt din ce in ce mai ocupate, avand pe
langa cresterea copiilor si un serviciu care le ocupa foarte mult timp, ele
apreciaza magazinele care vand la pachet produsele de care au nevoie.
b.A doua categorie
promotionala se refera la premii.
Femeile adora sa primeasca cate ceva asa ca companiile trebuie sa acorde mare atentie acestui mijloc de promovare a vanzarilor.
Premiile pot fi impartite in doua
categorii.
Prima categorie este adresata exclusiv femeilor, ca de exemplu revistele pentru femei care ofera in ambalajul
respectivelor reviste cadouri tipic feminine precum esarfe, coliere s.a.
A doua sunt asa numitele premii
pentru partener sau familie. Multe lanturi de retail au pus in practica aceasta
strategie in preajma sarbatorilor, atunci cand persoanele sunt predispuse a
cumpara mai mult si mai repede. Trebuie sa iei cadouri pentru toata lumea nu?
In fapt este vorba de un produs sau o suma de produse la care este oferit cadou
pentru partenerul de viata: un ceas, un breloc, s.a. Acest subtil mod de promovare urmareste sa
elimine ultimile inhibitii si reticente de cumparare ale segmentului feminin,
incercand sa translateze ideea cumpararii unui bun individual la produse pentru
intreaga familie. Da, eu raman cu cosmeticele si sotul meu cu ceasul!. Este
o afacere buna in care toti protagonistii au de castigat: lantul de retail,
sotia si ... prin ricoseu si sotul.
Si la urma, dar nu in cele din
urma marketingul pe internet.
Din ce in ce mai
multe locuinte individuale sunt conectate la internetul de mare viteza.
Există un
segment important de tinere care folosesc internetul curent. Cum femeile au
tendinta de a se interesa si a culege mai multe informatii despre firma, produs
si efectele lui pe termen lung se impune drept necesară elaborarea
unei strategii de promovare si chiar de vanzare pe internet.
Femeile pot fi atrase pe internet
prin multe mijloace, de exemplu prin promisiunea livrarii unor cataloage
gratuite cu produsele firmei.
O data atrase pe
site-ul firmei ele trebuie sa completeze un chestionar (pentru a primi
respectivul catalog).
Chestionarul ofera
companiei date importante despre clienta, date care vor fi ulterior utilizate
in campanii de marketing.
Datele stranse trebuie sa fie utilizate in campanii promotionale focusate pe comunicari personalizate.
Site-ul trebuie:
sa fie interactiv,
sa contina rubrici precum
intreaba expertul,
sa contina blog-uri pe care sa
scrie femei,
altfel potentialele
cliente vor vizita o data site-ul si vor abandona pagina de web.
Compania trebuie sa
pescuiasca consumatoarele in scopul de a le face dependente de vizitarea
periodica a site-lui si de comunicari frecvente via e-mail.
Astfel se
realizeaza relatia de aur a vanzarii produselor unei companii catre femei:
COMUNICARE SI INCREDERE IN FIRMA TA!