BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Model Porter

 

Atractivitatea unei pieţe poate fi masurată folosind modelul Porter, structurat pe cele cinci forţe concurenţiale ce o compun, după cum urmează:

1.    nivelul competiţiei între firmele ce operează în prezent pe piaţă

·         numărul, forţa şi nivelul de agresivitate al concurenţilor,

·         mărimea şi dinamica segmentului de piaţă,

·         nivelul capacităţilor de producţie excedentare,

·         nivelul costurilor fixe,

·         nivelul barierelor la ieşirea din ramură;

 

2.    ameninţarea din partea firmelor care potenţial pot intra pe piaţă

·         numărul, forţa şi nivelul de agresivitate al concurenţilor care potenţial ar putea penetra piaţa,

·         nivelul barierelor la intrarea în şi ieşirea din ramură;

 

3.    ameninţarea din partea produselor substituibile

·         numărul produselor substituibile,

·         gradul de substituibilitate între produsul firmei şi produsele înlocuitoare,

·         înclinaţia cumpărătorilor către loialitate faţă de oferta firmei sau, dimpotrivă, către căutarea diversităţii;

 

4.    forţa de negociere a furnizorilor

·         gradul de organizare a furnizorilor,

·         posibilitatea furnizorilor de a creşte preţurile de vânzare,

·         posibilitatea furnizorilor de a reduce cantităţile livrate,

·         numărul înlocuitorilor pentru produsele oferite de furnizori,

·         importanţa pentru clienţi a produselor livrate de furnizori,

·         nivelul costurilor de schimbare a furnizorului,

·         posibilitatea furnizorilor de a se integra în “amonte”

 

5.    forţa de negociere a cumpărătorilor

·         gradul de organizare a cumpărătorilor,

·         posibilitatea cumpărătorilor de a solicita creşterea calităţii produsului, a serviciilor oferite şi/sau scăderea preţului de vânzare, 

·         posibilitatea cumpărătorilor de a reduce cantităţile achiziţionate,

·         numărul înlocuitorilor pentru produsele oferite de firmă,

·         gradul de diferenţiere al produsului,

·         importanţa pentru cumpărători a produselor livrate de furnizori,

·         sensibilitatea cumpărătorului faţă de preţ,

·         nivelul costurilor de schimbare a furnizorului,

·         posibilitatea cumpărătorilor de a se integra în “aval”.